آیا باورمی کنی که  قلب پشه یک ارگان بسیارپیچیده وازنظرمطلوبیت عملکرد درحد عالی باشد ؟! ‏‏... به طوریکه حتی تا این لحظه دیرینه شناسان نمی دانند که قلب پشه چگونه چنین دگرگونی هایی ‏پیدا کرده است .....‏

پشه دارای سه قلب است که به طریقه ای بسیارپیچیده عمل می کنند ...ازیک سوخون را به سمت ‏مغزوازسوی دیگردرجهت عکس آن یعنی به سمت بقیه بدن پمپاژ می کند وعجیب این است که قلب ‏پشه چگونه خون را درجهت عکس پمپاژ می کند؟!‏

 


برچسب‌ها: قلبپشهخداوندتسبیح

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 30 / 2 / 1396 | 3:13 PM | نویسنده : یونس |

دين  مقدس اسلام  مسائل مربوط  به امور  جنسۍ را بطور عاقلا نه  وانساني  حل نموده و ارضاي تمايل جنسي را در نظام خانواده و در پرتو ازدواج شرعي  امر ي مقبول و پسنديده به حساب آورد و بر آن تأكيد ورزيد و به انسان‌ها اجازه داد كه تمايل جنسي خود را از طريق ازدواج شرعي ارضا نمايد.

 

  دين مقدس اسلام، ازدواج را  تنها راه ابراز و ارضاي تمايل جنسي به شمار مي آورد و به هيچ وجه سركوب غريزه‌ي جنسي  را جايز نميداند ؛ بلكه  با صراحت تام  اعلان ميدارد که اګر  امكان ازدواج  بنابر  عوامل  مساعد نباشد ، پيروان خويش را به  «استعفاف» امر ميفرمايد . قرآن كريم در سوره نور آيه 33 مي‌فرمايد: «وليستعفف الّذين لايجدون نكاحاً حتّی يغنيهم الله من فضله»، «و آنان كه امكان ازدواج ندارند، بايد عفت نفس پيشه كنند تا خدا آن‌ها را به لطف خود بي‌نياز گرداند.» عفت نفس به معني كنترل غريزه جنسي است. در اين معنا، كساني كه از لحاظ مالي يا آمادگي روحي، امكان ازدواج  را نداشته باشند ، با شيوه‌هاي خاصي به كنترل غريزه‌ي جنسي امر و توصيه فرموده است  .

وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَالَّذِينَ يَبْتَغُونَ الْكِتَابَ مِمَّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ فَكَاتِبُوهُمْ إِنْ عَلِمْتُمْ فِيهِمْ خَيْرًا وَآتُوهُمْ مِنْ مَالِ اللَّهِ الَّذِي آتَاكُمْ وَلَا تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَنْ يُكْرِهْهُنَّ فَإِنَّ اللَّهَ مِنْ بَعْدِ إِكْرَاهِهِنَّ غَفُورٌ رَحِيمٌ ﴿نور۳۳﴾

و كسانى كه [وسيله] زناشويى نمى‏ يابند بايد عفت ورزند تا خدا آنان را از فضل خويش بى ‏نياز گرداند و از ميان غلامانتان كسانى كه در صددند با قرارداد كتبى خود را آزاد كنند اگر در آنان خيرى [و توانايى پرداخت مال] مى‏ يابيد قرار بازخريد آنها را بنويسيد و از آن مالى كه خدا به شما داده است به ايشان بدهيد [تا تدريجا خود را آزاد كنند] و كنيزان خود را در صورتى كه تمايل به پاكدامنى دارند براى اينكه متاع زندگى دنيا را بجوييد به زنا وادار مكنيد و هر كس آنان را به زور وادار كند در حقيقت ‏خدا پس از اجبار نمودن ايشان [نسبت به آنها] آمرزنده مهربان است .


برچسب‌ها: اسلامازدواجامور جنسی

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 27 / 2 / 1396 | 8:12 PM | نویسنده : یونس |

بتاريخ ٢٨ ماه اپريل ٢٠٠٨  خبری  تکاندهنده را از راديو  بي بي  سي استماع نمودم  که مردی ازکشور اتريش بنام ( يوزف اف )  دختر خويش  را بنام  ( اليزابت ) که يازده سال  داشت مورد تجاوز  جنسۍ قرار داده ، وآنرا  مدت ٢٤ سال  در  زير زميني  نګاهدارۍ داشته  واز وي هفت طفل  بدنيا  آورده است .

 

پليس کشور اتريش  ميګويد جوزف فريتزل در سال ١٩٨٤ ميلادی دختر خويش بعد از تجاوز جنسي در زير زمين  منزل خويش که ( مساحت آن به شصت  متر مربع  ميرسد ) برده  ومدت ٢٤ سال از انظار خانم خويش  ( راز ماري ) مخفي  نګاه داشت.

 


برچسب‌ها: تجاوزپدر به دختر24سال

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 27 / 2 / 1396 | 8:4 PM | نویسنده : یونس |

دوستان عزيز و گرامی، روزه فقط یک عبادت نیست...در واقع یک روش درمانی و شفا برای بسیاری از بیماری ها است .روشی برای تجدید سلول های بدن و فعالیت کل بدن ما است ... بنابراین روزه تمام زندگی ما را از نو می سازد و هنگامیکه متوجه مزایای روزه گرفتن می شویم، شیرینی واقعی آن را لمس می کنیم.

 


برچسب‌ها: روزهماه رمضانسلامتی بدن

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 22 / 2 / 1396 | 9:30 PM | نویسنده : یونس |

قرآن کريم  نشان مي دهد که فرشتگانِ قبض روح در زمان مرگ ، نه تنها با انسان ظالم ‏سخن مي گويند بلکه  ضربه هايي هم وارد  مي کنند :‏

إِنَّ الَّذِينَ تَوَفَّاهُمُ الْمَلَائِكَةُ ظَالِمِي أَنْفُسِهِمْ قَالُوا فِيمَ كُنْتُمْ قَالُوا كُنَّا مُسْتَضْعَفِينَ فِي الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَكُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِيهَا فَأُولَئِكَ مَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَسَاءَتْ مَصِيرًا ﴿النساء۹۷﴾

كسانى كه بر خويشتن ستمكار بوده‏ اند [وقتى] فرشتگان جانشان را مى‏ گيرند مى‏ گويند در چه [حال] بوديد پاسخ مى‏ دهند ما در زمين از مستضعفان بوديم. مى‏ گويند مگر زمين خدا وسيع نبود تا در آن مهاجرت كنيد پس آنان جايگاهشان دوزخ است و [دوزخ] بد سرانجامى است.

 


برچسب‌ها: ضالمان هنگام مرگ قران سخن گفتن فرشتگان

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 20 / 2 / 1396 | 1:42 PM | نویسنده : یونس |

فتح قسطنطنيه و تغيير مسير تاريخ 1453 م

آنچه را که خواهيد خواند، يک افسانه و يا يک فيلم حماسي نيست که ساخته و پرداخته‌ ذهن نويسنده باشد، بلکه گوشه‫‌هايي است از تاريخ يک ملت، از افتخارآفريني‌هاي آنها و از عزت و نصرتي که براي مسلمانان به ارمغان آوردند. گوشه‫‌اي از تاريخ مسلمانانِ عثماني و فتح قسطنطنيه، توسط سلطانِ غازي ومجاهدِ مؤمن، سلطان محمد فاتح که با رهبري حکيمانه‌ي او و جان‌فشاني‌هاي مجاهدين تحت حمايت او، وعده‫‌ي رسول الله صلي الله عليه و سلم تحقق بخشيده شد.

رسول الله (صلي الله عليه وسلم) مي‫‌فرمايد: «همانا قسطنطنية را فتح خواهيد کرد؛ چه نيک اميري است امير آن و چه نيکو لشکري است آن لشکر»

محمد دوم ملقب به سلطان محمد فاتح در سال ۱۴۵۱م و در سن ۲۲ سالگي به حکومت رسيد.

وي از جمله شخصيت‌هاي بي نظيري بود که قدرت و عدالت، يکجا در او جمع شده بود و در همان ابتداي نوجواني‌اش در بسياري از علوم، از هم‌سن و سالانش پيشي گرفت.

علماي مسلمان نقش بسيار مهمي در تربيت او، بر دوستي اسلام و ايمان، وعمل به قرآن و سنت، و حرکت در مسير اصحاب رسول الله (صلي الله عليه وسلم) داشتند. لذا او بر پايبندي به شريعت اسلامي اهتمام خاصي داشت وتقوا و ورع را رعايت مي‫‌کرد وعلم وعلما را بسيار دوست داشت و براي نشر علوم بسيار تشويق مي‌کرد.

وي پس از به حکومت رسيدن، مسير پدر و اجدادش را در ادامه‌ي فتوحات اسلامي و هدف قرار دادن قلب و مرکز حکومت صليبي (قسطنطنيه يا استانبول امروزي) دنبال کرد و براي رسيدن به اين هدف، اصلاحات زيادي را در اداره‌ي دولت و موارد و مصارف مالي آن انجام داد، از اسراف اموال جلوگيري کرد و لشکر اسلامي را بيش از پيش سازماندهي نمود که نتيجه و دستاورد اين اصلاحات، فتح قسطنطنيه يعني بزرگترين فتح و مهم‌ترين آن‌ها پس از عصر خلفاي راشدين بود.


برچسب‌ها: فتح قسطنتنیهمحمد فاتح

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 / 2 / 1396 | 8:26 PM | نویسنده : یونس |

نيكي با پدر و مادر

 

حضرت اسماعيل عليه السلام پسر كوچكي بود كه پدر و مادرش را دوست داشت و از آنان اطاعت كرده و با آنان به نيكويي رفتار مي نمود.

 

يك روز پدرش حضرت ابراهيم عليه السلام نزد او آمدده و از او چيز بسيار عجيب و دشواري را درخواست نمود؛ او گفت: {يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ فَانْظُرْ مَاذَا تَرَى} [صافات: 102] يعني: " اى پسرك من، من در خواب [چنين] می‏بينم كه تو را سر مى‏برم پس ببين چه به نظرت مى‏آيد."

حضرت اسماعيل عليه السلام با اطميناني كه يك مؤمن به رحمت خداوند داشته و رضايتي كه به رضاي او دارد، پاسخ داد: {قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِنْ شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ } [صافات: 102] " گفت اى پدر من آنچه را مامورى بكن ان شاء الله مرا از شكيبايان خواهى يافت. "

 


برچسب‌ها: اسلامقراننیکی به پدرو مادر

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 19 / 2 / 1396 | 10:39 AM | نویسنده : یونس |

چگونه سلول های مغزی با گوش دادن به آیات الله متأثر می شوند؟ آیا قرآن درمانی تفسیر علمی نیز دارد؟ آیا قرآن دارای نیروی اعجاب انگیز و پنهانی است؟....

 

داستانی که برای خود من اتفاق افتاده است:

 

در واقع تجاربی که در اثنای حفط قرآن کسب کردم، مرا بر آن داشت تا این مقاله را بنویسم. در آن هنگام که 24 ساعت شبانه روز را همنشین قرآن بودم و حتی به هنگام خوابیدن نیز رادیو قرآن را گوش می دادم و طبعا از اینکه آموزش در خواب راهی مدرن برای آموزش است، کاملا بی خبر بودم.

پس از گذشت ماه ها تغییر بزرگی را در درونم احساس کردم، حس می کردم که تمام سلول های مغزم با شنیدن هر آیه می لرزد و با شنیدن هر آیه واکنش نشان می دهد. در آن زمان قرآن را فقط از طریق شنیداری و با چندین بار تکرار حفظ می کردم و به نظرم این بهترین روش برای من بود زیرا که پس از شنیدن آیات، به آسانی آن ها را به خاطر می سپردم.


برچسب‌ها: قرآندرمانگوش دادنراز درمان

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 / 2 / 1396 | 6:20 PM | نویسنده : یونس |

اعجاز قرآن و صعود انسان به آسمان

 

 

وَلَوْ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَابًا مِنَ السَّمَاءِ فَظَلُّوا فِيهِ يَعْرُجُونَ ﴿۱۴﴾

و اگر درى از آسمان بر آنان مى‏ گشوديم كه همواره از آن بالا مى ‏رفتند.

 

لَقَالُوا إِنَّمَا سُكِّرَتْ أَبْصَارُنَا بَلْ نَحْنُ قَوْمٌ مَسْحُورُونَ ﴿۱۵﴾

قطعا مى گفتند در حقيقت ما چشم‏بندى شده‏ ايم بلكه ما مردمى هستيم كه افسون شده‏ ايم.

 

برچسب‌ها: انسانقرآننردبانصعود به آسمان

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 / 2 / 1396 | 5:54 PM | نویسنده : یونس |

جنگ بلگراد

 

زمان: محرم 1102 ه- 7 اكتبر 1690 ميلادي

 

سلطان سليمان قانوني آخرين فرمانرواي عهد شكوه و اقتدار عثماني به شمار مي رود. در زمان وي بلگراد[1] كه قلب شبه جزيره بالكان و پايتخت صربها كه سرسخت ترين دشمانان اسلام بودند، محسوب مي شد، فتح شد. پس از سلطان سليمان كساني كه به تاج و تخت حكومت عثماني رسيدند، اقتدار او را نداشتند و به تدريج دولت عثماني در سراشيبي انحطاط و سقوط افتاد و بسياري از متصرفات خود در اروپا را از دست داد. از جمله بلگراد كه در سال 1099 ه ق به همراه چند شهر مهم ديگر بالكان در عهد سلطان سليمان دوم به دست اطريشي ها افتاد.

 

در اين دوران خداوند حكيم مردي قدرتمند و شايسته را به حكومت عثماني عنايت كرد. اين مرد، صدر اعظم مشهور عثماني «مصطفي بن محمد كوپريللي» پسر وزير بزرگ «محمد كوپر يللي» بود كه در  كفايت نظير پدرش بود. وي توانست بار ديگر غلبه و برتري عثماني در جبهه اروپا را تجديد كند. كوپريلي توانست قواي روسيه را در بالكان شكست دهد و نيروهاي اطريشي رااز شمال روماني براند. ستاره اقبال عثماني ها همچنان مي درخشيد و با فتح بلگراد پيروزي هاي درخشان آنها كامل گرديد. بعد از جنگي هولناك به تاريخ 4 محرم سال 1102 ه ق بلگراد مجددا فتح و اطريشي ها از آنجا رانده شدند. قابل ذكر است كه اين وزير بزرگ در جنگهاي خود بر ضد دشمنان اسلام در اواخر همين سال 1102 ه به شهادت رسيد.

 

 



[1] تاريخ الدوله العليه الدوله العثمانيه، الدوله العثمانيه في التاريخ الاسلامي


برچسب‌ها: تاریخسلطان سلیمعثمانی

تاريخ : شنبه 12 / 2 / 1396 | 11:19 PM | نویسنده : یونس |



تاريخ : شنبه 12 / 2 / 1396 | 11:6 PM | نویسنده : یونس |

- مدارا کردن و نرمخويى

 

يکي از باديه نشينان اسلام آورد، و آمد تا در مسجد همراه پيامبر صلى الله عليه و سلم نماز بگذارد، در مسجد کناري ايستاد و بول نمود. صحابه برخاستند تا او را بزنند. پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمود:  او را بگذاريد و بر بول او دلوي يا چند دلوي آب بريزيد، زيرا شما برانگيخته شده ايد تا آسانگير باشيد و براي آن برانگيخته نشده ايد که سختگيري کنيد."


مدارا چيست؟

 

مدارا کردن يعني در کارها به نرمي رفتار نمودن، و دوري از خشونت، تندي و غلظت. خداوند به آراستگي مسلمانان به صفت زيباي مداراجويي در كارها سفارش نموده است:

خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِينَ ﴿۱۹۹﴾

گذشت پيشه كن و به [كار] پسنديده فرمان ده و از نادانان رخ برتاب (۱۹۹)

 

 همچنين خداوند متعال مي فرمايد: 

وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ ﴿۳۴﴾

و نيكى با بدى يكسان نيست [بدى را] آنچه خود بهتر است دفع كن آنگاه كسى كه ميان تو و ميان او دشمنى است گويى دوستى يكدل مى‏ گردد (۳۴)

 

 

 

 

 


برچسب‌ها: پیامبرمتانتنرم خومدارا کردن

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 11 / 2 / 1396 | 11:36 PM | نویسنده : یونس |

نصيحت مادري به دخترش (هنگام فرستادن او به خانه‌ي بخت)

 

دخترم اگر نصيحت به خاطر رعايت ادب ترك مي‌شد، آن ‌را به خاطر تو ترك مي‌كردم، اما نصيحت يادآور فرد غافل و ياور عاقل است، و اگر زني پيدا مي‌شد كه به خاطر ثروتمند بودن پدر و مادرش و نياز آن‌ها به او، از شوهر بي‌نياز شود تو از همه‌ي زنان بي‌نيازتر بودي ولي بايد بداني كه زنان براي مردان و مردان براي زنان آفريده شده‌اند.

 


برچسب‌ها: نصیحت مادردختر

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 / 2 / 1396 | 2:36 PM | نویسنده : یونس |

دکتر ميلرـــ آلمان

 

مقدمه: دکتر ميلريکي از مستبشرين فعال درزمينه دعوت به مسيحيت بود؛و از کساني است که در مورد کتاب مقدس(انجيل)مطالعات فراواني داشته است ودر اين زمينه دانش فراواني را کسب کرده است.اوبر اساس رشته تحصيلي که داشته است رياضيات را خيلي دوست دارد به خاطر همين در کارهاي مختلف براساس منطق عقلي عمل مي کند.سرگذشت اسلام آوردنش را از زبان خودش مي شنويم:

"روزي که يکي از افراد مرا دعوت به خواندن قرآن کريم کرد فقط به قصد اينکه آن را حاوي اشتباهات مي پنداشتم ومي خواستم اين اشتباهات را خودم بيابم تا در مناظراتي که براي دعوت مسلمانان به مسيحيت داشتم از اين اشتباهات نهايت استفاده را بکنم بنابراين به مطالعه اين کتاب آسماني روي آوردم.انتظار داشتم در کتابي که قبل از 14قرن نازل شده است مطالبي را درمورد محيط اطراف عربستان وبيابانهاي گرم وسوزان آن حوالي مطالبي را بيابم اما برخلاف انتظارم آن را حاوي مطالبي يافتم که اصلا ً انتظارش را نداشتم....


برچسب‌ها: قرآنهدایتدکتر میلر

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 11 / 2 / 1396 | 1:46 PM | نویسنده : یونس |

فوايد و خصوصيت های خرما_ تمر

 

قال النبي صلى الله عليه وسلم: (مَنِ اصْطَبَحَ بِسَبْعِ تَمَرَاتِ عَجْوَةٍلَمْ يَضُرَّهُ ذَلِكَ اليَوْمَ سَمٌّ، وَلاَ سِحْرٌ) رسول اكرم صلى الله عليه وسلم فرمودند كه: کسیکه هر صبح هفت دانه خرما بخورد و یا ‏هفت دانهء خرمای خوب، همان روز از تسمم در امان است و سحر بر وی اثر نمیکند.‏
‏* در حدیث دیگری آمده است: خانه ای که در آن خرما نیست اهل آن گرسنه است.‏
‏* ثابت است که او (صلى الله عليه وسلم) خرما را با مسکه، با نان و گاهی هم به تنهای صرف میکردند.‏

 

 

 


برچسب‌ها: پیامبرخرمافواید

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 8 / 2 / 1396 | 1:30 AM | نویسنده : یونس |

آيا آهن در زمين به وجود آمده است؟

این گونه تصور می شود که زمانی زمین قسمتی از خورشید بوده و بعد از آن جدا شده است بنابراین دانشمندان فکر می کردند که آهن در خورشید تشکیل شده اماغلط بودن این تفکر به اثبات رسید زیرا دمای سطح خورشید 6000 درجه سلسیوس است و دمای هسته آن بین 15 تا 16 میلیون درجه سلسیوس است و با این دما آهن نمی تواند شکل بگیرد. کل دمای منظومه شمسی به اندازه ای نیست که آهن را به وجود بیاورد.

 


برچسب‌ها: قران آهنزمنشکل گیری

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 / 2 / 1396 | 6:0 PM | نویسنده : یونس |

مراحل شكل گيری باران

 

(اللَّهُ الَّذِي يُرْسِلُ الرِّيَاحَ فَتُثِيرُ سَحَاباً فَيَبْسُطُهُ فِي السَّمَاءِ كَيْفَ يَشَاءُ وَيَجْعَلُهُ كِسَفاً فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلالِهِ فَإِذَا أَصَابَ بِهِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ) (الروم:48)  خدا کسی است که بادها را وزان ميسازد وبادها ابرها را بر می انگيزند. سپس خدا آنگونه که بخواهد ابرها را در أسمان ميگستراند وأنها را به صورت توده هائی بالای يک ديگر انباشته ومتراکم ميدارد و تو می بينی که ازلابلای آنها بارانها فرو می بارد, وهنگامی که آن را بر کسانی از بندگانش می باراند, آنان خوشحال ومسرور ميگردند. دانشمندان ژئولوژی (زمين شناسان)با مطالعات كه  بر روی ابرها  انجام دادندبه اين نتيجه رسيدند كه چگونگیباران از ابرها دارایسيستم  خاصی می باشد . هواشناسان در مورد تشكيل ابر ها مطالعات كرده اند تا نحوه توليد و ايجاد باران،را بيابن , یافته ها نشان می دهد که تکوين ابرها طی سه مراحل باران ايجاد می کند.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 / 2 / 1396 | 12:24 AM | نویسنده : یونس |

مراحل شکل گيری تگْرگ و رعد

 

خداوند متعال می فرمايد: (أَلَمْ تَرَ أَنَّ اللَّهَ يُزْجِي سَحَاباً ثُمَّ يُؤَلِّفُ بَيْنَهُ ثُمَّ يَجْعَلُهُ رُكَاماً فَتَرَى الْوَدْقَ يَخْرُجُ مِنْ خِلالِهِ وَيُنَزِّلُ مِنَ السَّمَاءِ مِنْ جِبَالٍ فِيهَا مِنْ بَرَدٍ فَيُصِيبُ بِهِ مَنْ يَشَاءُ وَيَصْرِفُهُ عَنْ مَنْ يَشَاءُ يَكَادُ سَنَا بَرْقِهِ يَذْهَبُ بِالْأَبْصَارِ) (النور:43)

مگر نمیدانی که خداوند ابرها را آهسته ( به سوی هم) ميراند, سپس آنها را گرد ميآورد. بعد آنها را متراکم وانباشته ميسازد, آنگاه می بينی که باران از لا بلای آنها بيرون می ريزد, ونيز خدا از آسمان,از ابرهای که مانند آن, تگرگهای بزرگی را فرو مياورد, وهر کس را بخواهد با آن زيان ميرساند, وهرکس را بخواهد از زيان آن بدور ميدارد. در خشش برق ابرها نزديک است چشمها را از ميان بردارد,( هر يک از اين پديده هادليل بر قدرت خدا وموجب ايمان به آفريدگار آنها است).

 

 

 


برچسب‌ها: مراحل شکل گیریتگرگرعد

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 6 / 2 / 1396 | 12:7 AM | نویسنده : یونس |

حكمت و فلسفه آفرينش شيطان

 

 

شيطان منبع شرارت و گناهان است؛ او مردم را بسوي نابودي دنيا و آخرت رهبری می كند. شيطان در هر زمان و مكانی پرچمدار كفر و معصيت پروردگار است و مردم را بسوی آن دعوت مي دهد، اكنون اين سوال مطرح است، آيا حكمتی در آفرينش او نهفته است و آن چيست؟

ابن قيم در " شفاء الغليل" در پاسخ به اين سؤال چنين مي فرمايد: «در آفرينش شيطان و سپاه او فلسفه و حكمت هائی وجود دارد كه تفصيل و جزئيات آن را جز خداوند كسی نمي داند و بعضی از آنها بشرح زير هستند:

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 5 / 2 / 1396 | 2:28 PM | نویسنده : یونس |

زندگي گياهان از نگاه قرآن و سنت و علم امروزي

 

رويش و بالا آمدن گياه از زمين و گل دادن گياهان در چندين مورد از آيات قرآن مجيد اشاره شده است.

و اينكه اشاره به بالا آمدن گياهان از زمين بيشتر در آيه هايی است كه در سوره هاي مكی می باشند جالب توجه مي باشد. اين اشاره به گياهان فقط براي اشاره به تقدس خداوند نمی باشد بلكه اين موضوع نه تنها در آيه هايی آمده است كه مربوط به زنده شدن مجدد مردگان و ظهور قيامت می باشد بلكه در آيه هايی است كه مردم را به داشتن دقت نظر در عباداتشان دعوت مي كند.

همچنين در آيه هايی آمده است كه ادعاي كافران را در مورد عدم توانايی خداوند در زنده كردن مردگان و ميراندن زندگان و بيرون آوردن انسان هاي مرده از گورهايشان باطل مي كند.

 


برچسب‌ها: زندگیگیاهرشدقران

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 / 2 / 1396 | 8:32 PM | نویسنده : یونس |

چرا اسلام خوردن گوشت خوک را حرام کرده است؟

 

 

اسلام اولین دینی نیست که خوردن گوشت خوک حرام کرده است بلکه آیین یهودی نیز آن را تحریم نموده است و تا اکنون هیچ یهودی در اروپا و آمریکا، مگر استثناء گوشت خوک را مصرف نمیکند و کسی آن را بر یهود ایراد نگرفته بلکه غرب عادات دین یهود را گرامی میدارد. آنگاه که حضرت مسیح - علیه السلام - آمد. تصریح کرد - همچنانکه در انجیل بیان شده - به اینکه نیامده است تا ناموس را نقص کند بلکه آمده تا آن را کامل نماید،یعنی؛ نیامده است تا قوانین یهود را و در بین آن،تحریم گوشت خوک را تغییر دهد. پس بر این اساس،منطقی آن است که گوشت خوک در آیین مسیحیت نیز حرام باشد. 

 

 

 


برچسب‌ها: گوشتخوکاسلامحرام

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 / 2 / 1396 | 2:25 PM | نویسنده : یونس |

از جندب بن عبدالله روايت است که پيامبرصلي الله عليه وسلم فرمود :

 

" ان فيمن کان قبلکم رجل به جرح، فجزع، فأخذ سکينا، فحزبها يده، فما رقأ الدم حتي مات، قال الله تعالي : بادرني عبدي بنفسه، حرمت عليه الجنة " (متفق عليه)

«در گذشتگان قبل از شما مردی زخمي بر بدن داشت، بی تابی کرد و کاردی را برداشت و با آن دستش را بريد. خون بند نيامد تا اينکه فوت کرد، خداوند متعال فرمود : قبل از آنکه بنده‌ام را بميرانم مبادرت به خودکشی کرد، لذا بهشت را بر او حرام کردم».

 


برچسب‌ها: خودکشاسلام

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 / 2 / 1396 | 2:8 PM | نویسنده : یونس |

 

خداوند عزوجل در آیه 44 سوره اسراء می فرماید:(تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِيهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَكِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِيحَهُمْ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا) " آسمانهای هفتگانه و زمین و همه کسانی که در آنها هستند، همه تسبیح او را می گویند، هر موجودی تسبیح و حمد او را می گوید ولی شما تسبیح آنها را نمی فهمید. او بردبار و آمرزنده است. " این آیات مبارک ما را با مسئله ای آشنا می کند که آن را درک نمی کنیم، اما وجود دارد و ما همچون مؤمنان به هر آنچه که در کتاب خدا آمده است، ایمان داریم.

اما چگونه می توان کسی را که به این کتاب آسمانی ایمان ندارد، قانع کنیم؟

 


برچسب‌ها: خداوندهستیتسبیحسجده

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 4 / 2 / 1396 | 9:27 AM | نویسنده : یونس |

انسان و دنيا

 

انسان دينی امروز خوب مي داند كه خلقت او دردنيا بر پايه علم و حسابگری و نقشه قبلي صورت گرفته و او مخلوق يك قدرت عظيم با شعور و آگاه است ، انسان مادی ديروز معتقد بود بشر برطبق قوانين طبيعی درعرصه زندگی پيدا شده ! امّا امروزه باكشف ژنها در انسان ، حيوان و نباتات دريافتند كه هر ژنی حاوی صفات و اختصاصات ارثی است ( يعني يك نقشه و علمِ قبل از پيدايش را به همراه  خود دارد) يعنی يك درخت ميوه با ژن حاملِ خود ( نقشه گرفته شده) به سوي هدف كه رسيدن به ميوه است می رود ، از اين رو قرآن كريم مي گويد :

دستگاه خلقت و حوادث آن در علم و در كتاب الهی مسطور است .

وَ لَا حَبَّهٍ فِي ظُلُمَاتِ الأَرضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لَايابِسٍ إِلَّا فِي كِتَابٍ مُبِينٍ (انعام/59)

يعنی: و هيچ دانه ای در ظلمات زمين و هيچ تر و خشكی نيست مگر آنكه در كتابی مبين ثبت است.

 


برچسب‌ها: انسان دنیاخلقتافرینش

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1396 | 3:1 PM | نویسنده : یونس |

اسم اعظم خداوند چيست و چه فضايلي دارد؟ آيا کسي مي تواند آن اسم را داشته باشد؟ چون من کسي را مي شناسم که مي گويد من اسم اعظم دارم. مي توانم هرکاري که بخواهم انجام دهم. آيا اين حقيقت دارد؟

 

الحمدلله،

پيامبر صلي الله عليه وسلم در چندها حديث به ما خبر داده است كه خداوند داراي نام بزرگي است كه ازساير نامها متمايز است و هر شخص مسلماني مي تواند با توسل به اسم اعظم خداوند، حاجتش را طلب كرده است، و هرگاه بدان ‏دعا شود، مستجاب مي شود و هرگاه بدان چيزي خواسته شود، داده مي شود.


برچسب‌ها: اسم اعظمخداوندالله

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 2 / 2 / 1396 | 2:15 PM | نویسنده : یونس |

روش های تأثير بر دل

 

فضايلي هستند كه به وسيله آن دلها مهربان و عيب ها پوشیده می گردند و لغزش ها از بین می روند این صفات تأثیری فوری و به سزایی بر دلها دارد. پس ای عزیز شتاب کن و با به کارگیری این صفات دلها را به دست آور و برای رسیدن به این هدف با طلب یاری از پروردگار تلاش کن. 

 


برچسب‌ها: فضایلصفات دلمهرباندیه سلام

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 1 / 2 / 1396 | 1:32 AM | نویسنده : یونس |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • وب مغانشابو
  • وب موج سوار
  • وب آموزش ریاضی
  • وب بای شاپ